Menet közben

2009.11.22. 10:34

Miután a nyarat a társasház felújítási programjára "pazaroltam", csak szeptember 22-én kezdődött a saját lakásom felújítása. Igaz, erre az időre már előkészültem annyira, hogy megvettem az IKEA-ban a komplett konyhát (azóta bedobozolva várja, hogy összeszereljék), a burkolatokat, a kádat, stb. amelyek pontos színe-formája befolyásolja a részleteket.

Egy régi épületben lévő lakás felújítása ugyanis rengeteg meglepetéssel jár, amelyekhez olykor alkalmazkodni kell, de ebben az esetben is kellenek fix "megalkuvásmentes" pontok. 

A bontás többnyire néhány napos munka, de ennél a lakásnál  a technológiai  sor átrendeződött.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A válaszfalakat azonnal elbontottuk, de egy darabig még meghagytuk a régi galériát, mert a bontás legfőbb eleme a dongaboltozatról  "levakarni" a vakolatot. Az első napokban többféle vakolatradírozási technikát kipróbáltunk, a gépi csiszolás különböző fajtáitól a hagyományos, kézi levésésig. Az az "őrült" ötletem, hogy ha már dongaboltozat, akkor látni akarom a téglát - rengeteg munkával járt és persze egy vagyonba került nekem...

Az építkezésnek 5 millió forint készpénzzel vágtam neki, amit jócskán leapasztott a konyhabútor, szolidan, de masszívan a burkolatok, - ditekt nem vettem túl drága burkolatokat, csak a minőséget fizettem meg - ám a 20 ezer forintos napidíj, amibe a kőművesmunkák kerültek, a napok múlásával egyre fájóbb sebet ütött a  bankszámlámon.

Az eredményt azonban, remélem, hogy még sok éven át élvezhetem - és rajtam kívül, talán mások is. Azon kívül, hogy szerintem gyönyörű a nyers téglás dongaboltozat, a vakolatleverés pozitivuma volt az, hogy felfedeztünk egy falfülkét. 

Valójában ez egy átjáró volt, amit később megszüntettek és nem építettek az áthidaló alá egy 60 cm vagtag falat, mint ahogy eredetileg volt, hanem a túloldalon a fal külső síkján, az én lakásom oldalán pedig egy mélyedéssel oldották meg a befalazást. Az én oldalamon egy élére állított téglasor tüntette el a mélyedést, ami a vakolatlevétel során vált nyilvánvalóvá, sőt be is dőlt - így találtunk egy nagyon szép kis mélyedést. Persze, ez tovább növelte a kőművesmunkát, de az eredmény nekem tetszik.

A korábbi fürdőszobába nyíló ajtó felett is egy sokkal szélesebb és magasabb áthidalót találtunk, amit szépen, akkurátusan kibontva a belső és a külső tér a korábbinál sokkal szorosabb kapcsolatba kerül.

Az eredeti téglafal javítása azonban eszelős munka. Miután levakarták a vakolatot, ki kellett javítani a korábbi horonyvéséseket, kikaparni a téglák közti vakolat felszini részét és "újrafúgázni" a falfelületet.

Később, amikor már pormentesíthető lesz a tér, lenolajjal le kell dörzsölni a téglára tapadt fölösleges cementréteget, hogy az anyag a maga természetességében látszon.

Csak a központi térben, a padlótól 90 cm magasság felett lesz ez a nyers tégla-felület, a belső helyiség, amely korábban fürdőszoba volt, marad vakolt, és levendula-színűre festve, mint ahogy az összes festett felület,  vagyis a gipszkarton-válaszfalak, a háztartási helyiséget és a dobogó alatti teret lezáró ajtók. Tulajdonképpen, elég minimalisztikus teret képzelek el, amelyben kevés különböző szín és anyag jelenik meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://sipucim.blog.hu/api/trackback/id/tr261543242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

br17 2009.11.22. 13:58:37

Remek lehetőségek,jó ötlet a dokumentálás,és nagyon kiváncsian várom a megvalósulást!Sok sikert kívánok,és türelmet,mert nagyon szépnek igérkezik a lakás.

StopSzmog 2009.12.07. 22:21:30

Ez egyre érdekesebb! Én is kíváncsian várom a folytatást és sok türelmet meg sok örömet kívánok a felújításhoz.

A hűtőszekrényt amúgy milyen festékkel kened be?

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.12.07. 22:29:30

@StopSzmog: Hammerite
-de ez még annyira távol áll tőlem... mostanában a gipszkartonozás szépségeiben veszem el...:)

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.12.07. 22:31:34

Időközben beépítették a fürdőkádat, és ma már a lenti fürdőszoba falainak szerkezete is látható volt. LASSAN, DE BIZTOSAN HALADUNK...
süti beállítások módosítása